Veer, 2018,
tekening/reliëf,
31 x 20 x 10


Kanaal II, 2019, hoogdruk/reliëf, 42 x 155


Kanaal I, 2019, hoogdruk/reliëf, 40 x 112

dynamiek in het spel van lijn, licht en schaduw

Om een papieren reliëf of sculptuur te maken is een raster nodig. Het papier wordt aan twee zijden gevouwen. Lijn, vlak, vorm en concept ontwikkelen zich tegelijkertijd. De nog platte lijnen lopen horizontaal, verticaal, diagonaal of gebogen van rand tot rand. Daarbinnen volgen kortere lijnen. De driedimensionale vouwlijn kan zacht knikken, scherp dubbelgevouwen zijn of een hoek hebben ergens tussen die twee uitersten in. Waar de lijnen de diepte in duiken ontstaan openingen en dus schaduwen. Andere delen grijpen het licht. Driedimensionale lijnen kunnen zich rustig in één richting bewegen, maar ook kris kras door de ruimte.
"C'est moi", 2017,
tekening/reliëf, 31 x 20 x 10
De zee! De zee! De Generaal, 2017,
vernismou/aquatint/hoogdruk/metaal,
118 x 78 x 38, foto: Rob Weyers
Every sailor knows that the sea
is a friend made enemy (U2), 2017,
hoogdruk/reliëf, 70 x 70 x 4,
oplage: 6
Save Our Souls, 2017,
tekening/vernismou/reliëf,
19 x 22 x 4
Shelter, 2017,
tekening/vernismou/reliëf,
10 x 13,5 x 4
The Swamp, 2017,
droge naald ets/reliëf,
ingelijst 87 x 87 x 6, oplage: 6
Great War, 2017,
tekening/vernismou/reliëf,
21 x 27 x 7
Panorama shot, 2017,
vernismou/tekening/reliëf,
19 x 24 x 7
Tempest, 2017,
tekening/reliëf,
31 x 20 x 10
Gently down the stream, 2017,
tekening/vernismou/reliëf,
16 x 15 x 5
Life is but a dream, 2017,
tekening/vernismou/reliëf,
9 x 9 x 4